Politica de retur

La receptionarea marfii, Clientul trebuie sa se asigure ca produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ si cantitativ asteptarilor sale. In caz contrar, Clientul poate sa atentioneze NASUL ROSU S.R.L. prin e-mail la adresa contact@nasulrosu.ro imediat dupa receptionarea produselor, dar nu mai tarziu de 12 de ore, pentru a remedia situatia aparuta In cel mai scurt timp posibil.

Ora receptionarii produselor este ora inregistrata de Curier in procesul verbal de livrare, iar ora la care Clientul a facut solicitarea este ora la care email-ul a fost trimis de catre Client la adresa contact@nasulrosu.ro.

Nasul Rosu S.R.L. poate comercializa atat produse alimentare, cat si produse nealimentare. Fiecare categorie de produse are o politica proprie de retur, astfel:

Returul produselor nealimentare
Clientul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un produs nealimentar in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Aceasta optiune este valabila exclusiv pentru clientii persoane fizice.

In cazul in care Clientul decide sa se retraga din Contract, acesta va tipari si completa formularul de retragere de aici, il va semna si il va trimite la adresa contact@nasulrosu.ro.

Produsele mentionate in formularul de retragere trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate pe formular la solicitarea returului. Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre curier, preluarea va putea fi refuzata.

In cazul In care Clientul va intampina dificultati la oricare din pasii procesului de retur, va putea sa trimita un e-mail la adresa contact@nasulrosu.ro pentru a solicita asistenta.

In cazul In care Clientul solicita retragerea din contract in cadrul termenului legal de retragere din Contract, se aplica urmatoarele reguli:
• daca pretul produsului a fost achitat de catre Client, acesta are posibilitatea sa opteze pentru primirea unui voucher echivalent cu pretul produselor achitate si returnate sau, in sens contrar, acestuia i se va rambursa respectivul pret in 14 zile de la data la care Clientul informeaza Nasul Rosu S.R.L. asupra deciziei sale de retragere din Contract, cu conditia ca returul sa fie permis de lege.
• rambursarea sumei se va efectua prin transfer bancar in contul clientului din care s-a efectuat plata, exceptie facand situatia in care Clientul indica alt cont bancar.

Singurele comisioane suportate de Client vor fi acelea practicate de banca la care acesta detine contul pe care il indica pentru transferul bancar.

In cazul in care Clientul solicita retragerea din contract in cadrul termenului legal de retragere din Contract, costurile suportate de Client sunt cheltuielile directe de returnare a produsului. Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi functionarii produselor.

Nasul Rosu isi rezerva dreptul de a amana rambursarea sumei platite pana la primirea produselor vandute.

Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de retragere (de returnare a unui produs) expira in termen de 14 zile calendaristice din:
• ziua in care Clientul intra In posesia fizica a comenzii – in cazul in care toate produsele ce au facut obiectul comenzii au fost livrate in acelasi timp;
• ziua in care Clientul intra in posesia fizica a ultimului produs – in cazul in care Clientul comanda printr-o singura comanda produse care vor fi livrate separat.

Data receptionarii produselor este inregistrata de Curier In procesul verbal de livrare care este semnat fizic sau digital de catre Client.

Returnarea produselor nealimentare se va realiza exclusiv la adresa Strada Cornescu, nr. 12, Sector 1, Bucuresti, fie printr-un curier la alegerea Clientului, fie aduse de catre Client In timpul programului de lucru al magazinului numit Epicerie Nasul Rosu, care este deschis de joi pana sambata, intre 11:00-19:00. In ambele cazuri, Clientul va suporta costul de livrare al produsului/produselor ce fac obiectul returului.

Potrivit prevederilor legale in vigoare, nu pot face obiectul dreptului de retragere:
• furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
• furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid cum sunt produsele alimentare;
• furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
• furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
• furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
• furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
• furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.

Nu vor fi acceptate pentru returnare produsele care vor fi desigilate, cu etichete lipsa sau a ambalajelor originale. Inainte de a returna produsele, clientii trebuie sa notifice in prealabil comerciantul in scris catre adresa de e-mail contact@nasulrosu.ro, prin completarea si transmiterea formularului de retur, unde vor specifica urmatoarele:
- produsul/produsele pe care doresc sa le returneze
- datele de identificare ale comenzii si ale beneficiarului ei
- motivul returului (optional)
- optiunea primirii unui voucher sau a rambursarii sumei in contul indicat de client.

Unele categorii de produse vandute de Nasul Rosu S.R.L. au o politica de retur specifica, in conformitate cu cele mentionate mai jos.
Nasul Rosu S.R.L. nu accepta returul Produselor alimentare din motive de siguranta alimentara.

Returul produselor alimentare
In UE, Clientul are dreptul de a returna produsele achizitionate on-line sau prin alte mijloace de vanzare la distanta (prin telefon, prin posta, de la un comis voiajor) in termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrala a sumei platite. Nu are nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru; e suficient sa se razgandeasca.

Perioada de reflectie de 14 zile nu este valabila in cazul tuturor produselor. Iata cateva exceptii:
(a) contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre comerciant;
(b) furnizarea de bunuri sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care comerciantul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
(c) furnizarea de bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
(d) furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid;
(e) furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
(f) furnizarea de bunuri care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
(g) furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului de vanzare, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care comerciantul nu le poate controla;
(h) contractele in cazul carora consumatorul a solicitat in mod specific comerciantului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, comerciantul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres de consumator sau furnizeaza alte bunuri decat piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau bunuri suplimentare;
(i) furnizarii de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
(j) furnizarii de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
(k) contracte incheiate in cadrul unei licitatii publice;
(l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decat cel rezidential, transport de marfuri, inchiriere de masini, catering sau in legatura cu agrementul, in cazul in care contractul prevede o data sau o perioada de executare specifica;
(m) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.

Produsele care nu pot fi returnate: conform OUG nr. 34/2014, art. 16 lit. d) si e), bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid si bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator.

Produsele alimentare cumparate de pe website nu pot fi returnate si pot fi refuzate la livrare doar daca acestea nu corespund din punct de vedere al calitatii si cantitatii.

Reclamatia trebuie plasata pe email-ul contact@nasulrosu.ro, prin completarea formularului de refuz la livrare, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 12 ore de la receptionarea comenzii, in cazul produselor alimentare si trebuie insotita de poze ale produsului /produselor pentru care se depune plangerea. Reclamatia va fi insotita de formularul de refuz la livrare de aici, acesta fiind tiparit Si semnat de catre Client.

Ora incercarii de livrare a produselor este ora inregistrata de Curier in procesul verbal de livrare, iar ora la care Clientul a facut reclamatia este ora la care email-ul a fost trimis de catre Client la adresa contact@nasulrosu.ro.

Orice reclamatie facuta dupa 12 ore de la data si ora receptionarii produselor nu va fi luata in considerare, Clientul fiind obligat in continuare la plata produselor refuzate, NASUL ROSU S.R.L. neavand obligatia de a-I restitui contravaloarea acestora pentru ca termenul de refuz la livrare din contract cu privire la produsele alimentare este de 12 ore, fiind produse care sunt susceptibile a se deteriora rapid Si necesitand un regim termic controlat si specific fiecarei categorii de produs in parte).